تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/08/21 - 00:15
کد خبر: 487319

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

بررسی اخبار این هفته شامل موضوعاتی چون، چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ و توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورشو دیگر موضوعات مرتبط که آنها را مرور خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی اخبار این هفته شامل موضوعاتی چون،  چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ و توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورشو دیگر موضوعات مرتبط که آنها را مرور خواهیم کرد.

کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

 محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: این شورا در طول تاریخ تشکیل خود بر سه اصل اساسی اصالت، اتقان و استقلال استوار بوده است.

وی ادامه داد: اصالت یعنی اینکه تاریخ تشکیل و شرح وظایفی که برای آن تعریف شده و افراد برجسته و زبده‌ای که عضو آن بوده‌اند، سعی در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته‌اند؛ دوم اتقان، یعنی اینکه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، پژوهش محور و بر اساس کار کارشناسی تهیه و تدوین شده‌اند؛ سومین مورد استقلال است یعنی این شورا از زمان تشکیل تاکنون تحت تأثیر هیچ گروه و یا حزب سیاسی نبوده و تنها هم و غم آن بهبود روند آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین بوده است.(جزئیات بیشتر)

 چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشدناپیوسته سال ۱۴۰۲ می توانند درآزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. بر این اساس متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه (شهریه پرداز) از قبیل دوره های نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی، مشترک دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، درآزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت کنند. این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.(جزئیات بیشتر)

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام درآزمون کارشناسی ارشد از ۷ آبان ماه آغاز شده و تا به امروز ۱۳ آبان ماه ادامه دارد که تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار متقاضی، در این آزمون ثبت نام کردند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، بتوانند تا روز چهارشنبه ۱۷ آبان به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند.(جزئیات بیشتر)

اعمال سه نوع سهمیه و تسهیلات در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳

آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در روز جمعه چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و متقاضیان این آزمون تا ساعت ۲۴ امروز شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

سهمیه‌ها و تسهیلات آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳

بر اساس ضوابط هر یک از متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند براساس شرایط خود در بندهای «الف» و «ب»، متقاضی این سهمیه شوند.

الف) سهمیه رزمندگان:

۱. رزمندگانی که براساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آئین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۱۳۵۹.۶.۳۱ تا ۱۳۶۷.۶.۳۱ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد. در صورت تأیید نهایی توسط ارگان‌های ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.(جزئیات بیشتر)

نتایج آزمون EPT دانشگاه آزاد اعلام شد

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج آزمون EPT آبان ماه ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.(جزئیات بیشتر)

ردپای لابی‌گران انحصار پزشک در برنامه هفتم

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

برای افرادی که در شهر‌های بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز و یا تبریز زندگی می‌کنند، واژه‌ی کمبود پزشک کمی ناملموس است. کمبود پزشک در زندگی آن‌ها به صورت انتظار‌های طولانی در صف نوبت ویزیت نمود دارد.

ولی کمی آن طرف‌تر از مرز‌های این کلان شهرها، عده‌ای به دلیل نبود پزشک متخصص در شهر خود روز‌ها درد می‌کشند و یا رنج سفر با حال بیمار را به جان می‌خرند تا بتوانند پزشک متخصص بیماریشان را ملاقات کنند. سال هاست که سایه‌ی این مشکل روی سر مردم کشور گسترده شده است و پرونده‌ی حل این مسئله علی رغم تمام گزارش‌هایی که از دلایل و راه کار‌های این معضل اجتماعی منتشر می‌شود، هنوز در حد ابتدایی خود مانده و پیشرفت چشمگیری نداشته است.(جزئیات بیشتر)

اعلام حدنصاب نمره قبولی آزمون‌های ارتقا در دستیاری تخصصی داروسازی

توصیه‌های رئیس سازمان سنجش به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد/ چه کسانی مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۴۰۳ نیستند؟ /کنکور یک سد بزرگ برای آموزش و پرورش

شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی حد نصاب نمره قبولی آزمون‌های ارتقا اول و دوم در بخش های کتبی و ارزیابی‌های درون گروهی موضوع تبصره ۳ ماده ۱۵ آیین نامه آموزشی دوره دستیاری تخصصی داروسازی بالینی را اعلام کرد.

«پیرو ابلاغیه شماره ۵۰۰/۲۴۹ مورخ ۱۴۰۰.۰۵.۲۰ در خصوص آیین نامه آموزشی دوره دستیاری تخصصی ﺩﺍﺭﻭﺳﺎﺯی بالینی ﻣﺼﻮﺏ ﺟﻠﺴﻪ ۷۹ ﻣﻮﺭﺥ ۱۴۰۰.۰۳.۱۱ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، بدینوسیله مصوبه هشتادونهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۱۴۰۲.۰۶.۲۱ درخصوص «حد نصاب نمره قبولی آزمون‌های ارتقا اول و دوم در بخش های کتبی و ارزیابی‌های درون گروهی موضوع تبصره ۳ ماده ۱۵ آیین نامه آموزشی دوره دستیاری تخصصی داروسازی بالینی» به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می شود:(جزئیات بیشتر)

آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد منتشر شد

آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها که از سوی سازمان امور دانشجویان تهیه و تنظیم شده است توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

در متن این آیین‌نامه آمده است: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور افزون بر مسئولیت آموزش، انتقال دانش و آماده ساختن دانشجویان برای ورود به عرصه‌های تخصصی، رسالت مهم تربیت انسان‌های کارآمد، اخلاق‌گرا، متعهد، مسئولیت‌پذیر و متخصص تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای شناسایی و جلب مشارکت فعالانه دانشجویان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند جایگاه دانشگاه را آن گونه که شایسته بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند نقشه جامع علمی کشور است، به نمایش بگذارد.(جزئیات بیشتر)

آخرین مهلت ثبت درخواست و پرداخت اجاره بهاء خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای آخرین مهلت ثبت درخواست اقامت و پرداخت اجاره بهاء خوابگاه در نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع دانشجویان ساکن خوابگاه‌های کوی برادران و خواهران که تاکنون موفق به ثبت درخواست اقامت خود در سامانه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس https://refah.swf.ir نشده‌اند، می‌رساند برای ثبت اقامت نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در اسرع وقت و حداکثر تا تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲ اقدام،(جزئیات بیشتر)

فرایند جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح شد

 دکتر اصغر کشت‌کار با اشاره به جزئیات فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فراخوان جذب امسال برای پذیرش ۳ هزار و ۸۰۹ نفر از مدرسان در تمام استان‌ها در ۸۴ گروه درسی ارائه شد.

وی ادامه داد: این فراخوان براساس نیازسنجی آن در یک بازه زمانی مشخص باتوجه به نیازهای زمانی و مکانی مطابق با آمایش آموزش‌های عالی علمی کاربردی از طریق واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام و جمع بندی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: سعی خواهیم کرد نتایج فراخوان را قبل از شروع ترم آتی تحصیلی یعنی بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کنیم. ثبت نام برای متقاضیان این فراخوان که مدرک آنها باید مرتبط بوده و از فوق لیسانس به بالا باشد، از ۲۹ مهرماه شروع شده تا ۱۲ آبان ادامه داشت و به مدت یک هفته یعنی تا ۱۹ آبان نیز تمدید شد، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب مدرسان به آدرس https://jam.uast.ac.ir اقدامات لازم برای مراحل ثبت نام را انجام دهند.(جزئیات بیشتر)

ماموریت‌های شاخص دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۰ کلان منطقه تعیین شد

برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۲ تغییرات مختصری در شاخص‌های خود داشته است که جدیدترین شاخص‌ها برای فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر مبنای ۱۰ کارگروه کشوری ابلاغ شده است. این تغییرات بر مبنای قابلیت اجرایی و ایجاد ساختار در دانشگاه‌های علوم پزشکی و عملیاتی شدن آنها و ارتقا بهره وری صورت گرفته است.

برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی دارای ۱۰ کارگروه «اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و تعهد حرفه ای»، «مرجعیت علمی و آینده نگاری»، «پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی»، «همگرایی در تعالی علوم و فناوری‌های پیشرفته»، «توسعه آموزش و فناوری‌های نوین یادگیری»، «بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی»، «اقتصاد آموزش»، «کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان»، «مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی»، «نظام اعتباربخشی و استانداردهای آموزشی» است.(جزئیات بیشتر)

رویداد هنری «انتفاضه هنر» ویژه دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود

 معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نظر دارد برای ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و به تصویر کشیدن جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، رویداد «انتفاضه هنر» را در ۱۰ رشته ویژه سپیدپوشان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار کند.

علاقمندان هنرمند می‌توانند ثبت‌نام خود را در ۱۰ رشته «پوستر، نقاشی، تایپوگرافی، نقاشی‌خط، نقاشی دیجیتال، کلیپ به صورت گروهی، مصاحبه خیابانی به صورت گروهی، موشن گرافیک به صورت گروهی، پادکست و اینفوگرافیک» انجام دهند.

رویداد هنری «انتفاضه هنر» ویژه دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سازمان بسیج دانشجویی و با مشارکت مرکز رسانه‌ای معیار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و به مدت دو روز از تاریخ چهارشنبه ۱۷ آبان ماه تا پنج‌شنبه ۱۸ آبان در تهران برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد منتشر شد

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در این خصوص گفت: سازمان امور دانشجویان به منظور شناسایی استعدادهای برتر، معرفی الگوهای مناسب دانشجویی و تشویق دانشجویان به افزایش فعالیت داوطلبانه و جهادی و تلاش برای نوآوری و فعالیت‌های موثر آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه، مهارتی، تجاری‌سازی، فرهنگی، ورزشی و هنری و حمایت از دانشجویان سرآمد، اقدام به تهیه و تدوین آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها کرد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top